Для вчителів



                     УЧИТЕЛЬСЬКИЙ СЛОВНИЧОК ЧАРІВНИХ ВИСЛОВІВ
Як знайти спільну мову з дітьми? Як порозумітися в непростих ситуаціях, що виникають мало не щодня?
Пропонуємо невеличкий словничок, який допоможе мотивувати учнів до навчання і відновити довіру до вчителя. Для зручності у словничку є групи, назви яких підказують, що "почує" і відчуває учень, якщо ви вживатимете у відповідних ситуаціях ці та подібні вилови.
Щиро бажаємо вам взаєморозуміння, довіри і теплої атмосфери в роботі!

Неформальні слівця піднімають настрій

- Ну що - поїхали?
- Давай - давай, починай!
- Прикольно!
- Це класно!
- Круто!


Вибачення - не слабкість

- Я припустився ( припустилися)
помилки, вибач мені, будь ласка.
- Я був (була) неправий (неправа),
прошу вибачити.
- Я різкувато висловився
(висловилася) в тій ситуації, не ображайтесь, будь ласка.

Згода робить вас партнерами

- Я згодний (згодна) з тобою!
- Я теж так вважаю.
- Згоджуся з твоєю точкою зору.

Похвала дарує радість

- Це перемога!
- Це заслужений успіх, ти чудово попрацював (попрацювала)!
- Оригінальна ідея!
- У тебе так легко це виходить!
- Я вражений (вражена) твоєю роботою на уроці.
- Вітаю, ти можеш пишатися собою!
- Дивися, у тебе вийшло!
- Я так і знав (знала), що в тебе вийде.


Ви довіряєте - вам довіряють
- Я радий (рада), що ти говориш про це!
- Я дуже ціную, що ти поділився (поділилася) цим із нами!
- Я хочу довірити тобі цю справу.
- Я впевниний (впевнена), що ти не підведеш!
- Твої ідеї нам дуже допоможуть!

Підтримки забагато не буває
- Спробуй, я впевнений (впевнена), ти зможеш!
- У нас знову вийшло! Здорово!
- Мені подобається, як ти ... коли ти...
- Ти на правильному шляху!
- Мені сподобалося, як ти сьогодні зайшов до класу і дуже тихо дістав підручники.
- Я помітив (помітила), що ти дуже стараєшся.

Мотивація надихає

- Твою роботу ми обов'язково розмістимо на виставці!
- Можна я прочитаю твй твір усім? Він просто прекрасний !
- Вперше на моїй пам'яті хтось додумався до цього!
- Вірю, ти придумаєш щось оригінальне!
- Це було просто і веело - ми обов'язково повторимо ще!

Цікавіть заохочує

- Швидше б побачити , що в тебе вийде!
- Було цікаво це робити разом!
- Мені теж цікаво спробувати зробити так, як це зробив (зробила) ти!
- Ти чітко мислиш - і це справді цікаво!


Вдячнічть зігріває

- Дякую, ми спробуємо!
- Дякую, що не побоявся (побоялася) висловити думку,
яка відрізняється від думки більшості!
- Дякую за твою цікаву пропозицію!
- Дякую за твою (вашу) щирість, я це дуже ціную!










Результат пошуку зображень за запитом "картинки рекомендації батькам"
А
Акуратно!
Аплодую тобі за успіх!
Б
Бажаю успіхів!
Бездоганна відповідь!
Бездоганно!
Блискуче!
Бажання плюс уміння — успіхи в учінні!
Бджола мала, а й та працює!
Без труда – нема плода.
Будь уважним!
Безмежно рада твоєму успіху!
Будь наполегливим, не здавайся.
В
Вже краще!
Відмінно!
Вітаю з успіхом!
Видно майстра за роботою.
Вміння і труд — все перетруть.
В Країну Знань велику путь долай уперто, друже!
Видно, що стараєшся!
Г
Гарна робота!
Горда за тебе!
Грандіозно!
Говори менше, роби більше.
Д
Дуже добре!
Досить вдало!
Доклади більше зусиль!
Де грамотні люди — там біди не буде.
Добре, коли дитина все розуміє. А ще краще, коли і писати грамотно вміє!
3
3 успіхом тебе!
Значно краще!
Задоволена твоєю роботою!
3 праці — радість, з ледарства — смуток.
Знайко біжить, а незнайко лежить.
Знаю, що, якщо захочеш, то зумієш охайно писати!
Зразкова робота!
Звернись до підручника, повтори правило на с….
К
Кожна робота майстра величає.
Красно дякую за гарну роботу!
М
Молодець!
Маєш голову, май же і розум!
Менше обіцяй — більше працюй!
Моя втіха!
Мені приємно бачити твої старання.
Мої вітання за старання!
Н
Не хвались, а вчись!
Навчання любиш — людиною будеш.
Не мудруй багато, а працюй завзято.
О
Обурена! Така недбала робота!
Око бачить далеко, а розум ще далі.
П
Прекрасно!
Пречудово!
Пишаюся твоїми успіхами!
Пиши старанно.
Поспішити — людей насмішити.
Прикро! Але змушена перевіряти і таке.
Повний порядок.
Р
Роботящі руки гори вернуть.
Радію твоїм успіхам!
Робота сама за себе скаже.
Раджу активніше працювати.
С
Спасибі за охайну роботу.
Спасибі за насолоду від перевірки роботи!
Сумно перевіряти таку роботу.
Старанність — мати успіху.
Спробуй перебороти свою невпевненість.
Серйозний прорив у навчанні!
Т
Ти можеш творити!
Ти маєш власну думку!
Ти вмієш правильно висловлюватися!
Ти багато вже вмієш!
Ти досяг успіху!
Так тримати!
Ти маєш своє «я»!
Ти зараз на правильному шляху.
Тобі не завадить бути терплячим.
У
Успіхів у навчанні!
Уперта праця все переможе.
У праці слід мати не тільки бажання, а й старання.
Учися, дитино, хай розум не спить.
Учися, мій друже, відмінником будеш!
X
Хто як дбає, так і має.
Хто знання має, той і мур зламає.
Хто старанно працює, в того й зошит квітує.
Ц
Цікава думка!
Це чудова робота!
Це письмо мене порадувало!
Цікавий хід думок.
Цього замало для перемоги.
Ч
Чудово!
Чарівно!
Щ
Щастя і труд поруч ідуть.
Що посієш — те й пожнеш.
Щирі вітання працьовитій дитині!
Я
Як гарно ти пишеш!
Я погоджуюсь з тобою!
Який ти дотепний!
Як влучно!
Яка пташка, така й пісня.
Я щиро радію за тебе!
Я вірю в тебе!





Результат пошуку зображень за запитом "картинки рекомендації батькам"


 Рекомендації вчителям гіперактивної дитини.
1. Співпрацюйте з батьками дитини. Налагодьте контакт з ними, побудуйте партнерські стосунки. Дайте необхідні рекомендації.
 2. Зверніться до психолога та соціального педагога, інших фахівців.
 5. Розвивайте творчі здібності дитини. Заохочуйте її до творчості, давайте таку роботу, яка відповідає її вподобанням. За необхідності, зменшуйте навантаження нецікавою для дитини діяльністю.
6. Формуйте адекватну самооцінку учнів. Позитивна, адекватна самооцінка необхідна будь-якій людині. Гіперактивні діти потребують заохочень, тому частіше хваліть їх, але заслужено. Стимулюйте бажання працювати навіть у випадках, коли результат не відповідає вашим очікуванням.
7. Забезпечте зворотний зв’язок під час навчання дитини. Демонструйте зацікавлення діяльністю дитини. Давайте оцінку її діям для мотивації подальшої діяльності.
 8. Середовище у класі має бути організоване так, аби дитина відчувала комфорт, затишок, безпеку. Мінімізуйте сторонні подразники, посадіть дитину якомога ближче до себе, щоб краще контролювати її поведінку.
9. Забезпечте візуальні нагадування. Оскільки гіперактивним учням буває складно зосередитись і втримувати увагу, облаштуйте середо- вище таким чином, щоб скрізь були підказки та нагадування (починаючи із правил поведінки у класі та закінчуючи наліпками на парті та записами у щоденнику про те, що і коли слід зробити).
 10. Щоб досягти успіхів у роботі з такими дітьми, необхідно бути послідовними та гнучкими, вимоги мають бути сталими, але ніколи доцільно зменшити навантаження, в окремих випадках – проігнорувати не зовсім прийняту поведінку.
11. Забезпечте постійний зв’язок «школа – дім» Методи й прийоми, які використовуються для корекції небажаної поведінки дитини, мають бути однаковими у школі та вдома. Батьки мусять допомагати контролювати поведінку й успішність. Домашні програми корекції поведінки дієвіші, коли шкільні досягнення та невдачі отримують належну оцінку вдома.
12. Використовуйте творчий підхід до планування і проведення уроків. Утримати увагу гіперактивних учнів значно легше, якщо завдання цікаве. Змінюйте види навчальної діяльності, ретельно готуйтесь до уроків. Уникайте завдань, виконання яких потребує тривалої одноманітної роботи.
13. Шукайте шляхи підвищення навчальної мотивації. Використовуйте інтерактивні методики, оскільки це наближує вчителя до учня; будьте артистичними. Знаходьте індивідуальні заохочення, які будуть вагомими для кожної дитини.
14. Зробіть навчальний процес структурованим і передбачуваним. Сталий режим і чітка структура занять необхідні під час навчання всіх дітей. Гіперактивні ж потребують цього найбільше.
15. Не наголошуйте на відмінностях, потребах дітей. Будьте коректними і стриманими у власній поведінці, намагайтеся не підвищувати голос, уникати обговорення дитини в її присутності та присутності інших дітей, сторонніх людей.
16. Соціалізація дитини – головна мета, сенс педагогічного впливу. У процесі навчання й виховання дітей беззаперечним пріоритетом має бути їхня соціалізація, інтеграція, інклюзія. Учитель зобов’язаний дбати про налагодження гармонійних стосунків у дитячому колективі, формувати у вихованців соціальні навички.
17. Виробляйте авторитетний стиль викладання. Намагайтесь бути авторитетом для учнів, справедливим коли їх заохочуєте, караєте. Будьте привітними, але стриманими, спокійними та послідовними. 18. Проводьте регулярні консультації зі спеціалістами, які беруть участь у наданні допомоги дитині.
19. Займайтеся самоосвітою. Намагайтесь бути в курсі новинок у галузі допомоги дітям з поведінковими розладами. Випробовуйте нові методи навчання.
20. Не чекайте миттєвих змін, радійте кожному досягненню учня. Будьте готові до того, що змінити неприйнятну поведінку досить складно. Плануйте свою діяльність, не фіксуйтесь на невдачах вашого учня, радійте кожному найменшому успіху. Будьте позитивно налаштованими.






2 коментарі: